Mark en José in the U.S.A.

Voorbereidingen - geschreven door José

Nog precies 3 maanden en dan is het zover!

We, voornamelijk ik, zijn volop bezig met de voorbereidingen. De meeste hotels zijn al uitgezocht. Een huurauto is geregeld en ook de vluchten zijn definitief geboekt!

Een aantal hotels hebben we van tevoren geboekt. Vooral bij/in de National Parken zijn de hotels enorm snel vol. En het risico om midden in Death Valley (lees: woestijn) te stranden klinkt mij niet echt prettig in de oren. We moeten nog een hotel kiezen op Hawaii (een helse klus, zou je niet denken op zo’n paradijselijk eiland hè?) Ik hoorde dat Waikiki Beach (waar we zullen overnachten) een beetje de Salou van Hawaïï schijnt te zijn, erg toeristisch dus! Maar het blijft hoe dan ook een geweldige afsluiter van onze vakantie.

Ook de auto is geregeld. We huren via Alamo een Chevrolet Cobalt. Onze ‘Chevy’ is uiteraard van alle gemakken voorzien; Airco, Cruisecontrol etc. Bijna 90% (wilde gok) van de huurauto’s is een automaat. Dat zou wel wennen zijn, maar gelukkig kunnen we even oefenen met de auto van mijn ouders. Dan zijn we niet helemaal hopeloos onervaren op dat vlak.

Naast het reizen met de auto hebben we ook een treinreis gepland. Van New York gaan we via Philadelphia (waar we jammer genoeg niet uitstappen) naar Washington D.C. Een rit van ongeveer 3,5 uur. De treinkaarten zijn reeds gereserveerd. De NS is er niks bij. We moeten onze koffers een uur (!) van te voren inchecken. Ook heeft iedereen een vaste zitplaats. Uiteraard zullen van de trein (en station) nodige foto’s gemaakt worden voor Mark v. G. en Arjen.

De vluchten zijn als volgt gepland;

• 28 april 2008 Amsterdam - New York 13:30 uur - 16:00 uur Vluchtnr.: CO71
  • 6 mei 2008 Washington (Dulles) - Cleveland 6:45 uur - 8:02 uur Vluchtnr.: CO2022
  • 6 mei 2008 Cleveland - San Francisco 9:15 uur - 11:33 uur Vluchtnr.: CO555
  • 26 mei 2008 Los Angeles - Honolulu 9:30 uur - 12:00 uur Vluchtnr.: CO3
  • 30 mei 2008 Honolulu - Houston 21:10 uur - 9:55 uur (31 mei) Vluchtnr.: CO72
  • 31 mei 2008 Houston - Amsterdam 15:30 uur - 8:20 uur (1 juni) Vluchtnr.:CO58

Een redelijk gunstig schema, op de terugreis na. Al met al duurt die reis zo ongeveer zo’n anderhalve dag. Die maandag zullen we met een lekker jetlag aan het werk gaan. Alle reizen zullen worden uitgevoerd door Continental Airlines. Een vliegtuigmaatschappij uit Amerika. Vandaar de tussenlandingen in Cleveland en Houston.

Al tellend komen we op 11 staten die we zullen bezoeken. Géén slechte score al zeg ik het zelf. Toch zo’n 20% van alle staten! Even op een rijtje;

1. New Jersey (daar ligt vliegveld Newark)
  2. New York
  3. Pennsylvania (tussenstop Philadelphia (misschien snel even de trein uit om in ieder geval voet op Pennsylvaanse bodem te zetten?))
  4. District of Columbia (Washington)
  5. Ohio (tussenlanding Cleveland)
  6. California
  7. Nevada
  8. Utah
  9. Arizona
  10. Hawaïï
  11. Texas (tussenlanding Houston)

Ook hebben we afgelopen vrijdag een laptop aangeschaft. In veel hotels heb je gratis Wireless Internet waar we dan ook graag gebruik van willen maken. Zo kunnen we wanneer we willen onze weblog bijhouden en contact houden met vrienden en familie. Ook kunnen we mooi het Nederlandse nieuws bijhouden (normaal kopen we altijd een telegraaf op vakantie!) en het Amerikaanse weerbericht bekijken.

Trouwens; we hebben de eerste reacties op onze weblog al binnen!
Bedankt daarvoor jongens!

Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes Mark en José

Nico

Veel plezier daar, een goede voorbereiding is het halve werk! Mijn NY boekjes liggen al in Laren.

Ellen

Heel erg leuke site en een erg leuk geschreven stukje. Ik ga de site zeker regelmatig checken om te zien hoe het jullie daar vergaat in het Amerikaanse.

Enne dat wordt wel flink trainen als jullie terug zijn, met al die "large" verpakkingen zullen er vast wat kilootjes bijkomen.

Groetjes
jullie "grote" (schoon)zus

Reinier

Met een Chevy naar Death valley, wat kan er nog leuker zijn. Met een automaat zo ik zeggen..doe vooral je gordels om. Met alles wireless op de laptop kunnen jullie ook tegen de Aziaten aan. Volgens mij hebben jullie alles wel geregeld!

Nog gear nodig voor onderweg? Wanneer is de afscheidsparty?

Marije

Wauw.... klinkt SUPER!!! Hoorde het vandaag van mn moeder dat jullie naar amerika gaan! Succes nog met de voorbereidingen en veel plezier daar!!

Groetjes, Marije

maupie

Dag Joce en Mark

Leuk zo'n vakantie maar een weekendje weg met de mannen blijft toch een stuk leuker.....
Ik ga jullie zeker volgen en ik zeg maar een ding.. doe vooral alles wat je wilt en ga lekker genieten...

Gr Mau

p.s: Afscheidparty??????????