Mark en José in the U.S.A.

LA is niet onze favo stad...

Mark vertelde dat hij kogelschoten had gehoord vannacht! Oké.. we zijn in LA! De hele vakantie hebben we ons nog veilig gevoeld, zowel in de grote stad als in de meest achterafdorpjes.
Maar toen we hier gisteravond in het donker aankwamen vonden we het toch niet echt geweldig.. We kijken straks wel even rond, misschien valt het in het licht allemaal nog wel mee!

Dag 23
We zijn vroeg uit Tusayan vertrokken om via de Route 66naar Lake Havasu City te gaan. De route 66 stelt op zich niet zo veel voor. Het is voornamelijk een lange weg recht door met wat leuke plaatsjes, ik had me er wel wat meer van voorgesteld. Voornamelijk het plaatje Oatman. Ze hebben daar echt moeite gedaan om toeristen te trekken, veel winkeltjes, saloons, een stelletje acteurs die een echt cowboy gevecht spelen. De echte trekpleister van Oatman zijn de wilde loslopende ezels. Jammer genoeg waren ze vandaag de weg kwijt, want wij hebben ze niet gezien! (Later in de bosjes nog een groepje, maar niks in 't dorpje, hadden wij weer! hihi!)
Het was inmiddels zo heet dat we zo snel mogelijk naar onze eindbestemming wilden. Heel avontuurlijk hadden we niks geboekt, dus zijn we via de plaatselijke VVV naar een leuk motelletje gegaan. Daar hebben we de halve avond in de airco gelegen totdat we het veilig vonden om naar buiten te gaan om af te koelen in de plaatselijke Safeway (grote supermarkt keten met de meest lekkere gebakjes en koekjes!).

Dag 24
Om de hitte voor te zijn, zijn we vroeg vertrokken uit Lake Havasu City, we hebben in en hoog tempo de hotspots van Lake Havasu bekeken en toen vertrokken naar Palm Springs.
We hebben een hotel in Palm Desert, een plaatsje wat aan Palm Springs vast ligt. Het bestaat voornamelijk uit dure hotels, dure villawijken, dure golfbanen en waarschijnlijk ook dure palmbomen! Ons hotel ligt vlakbij Indian Wells (voor de tennisfans).
We wilden eigenlijk naar Soak City een groot 'outdoor'subtropisch zwemparadijs, maar het was helaas al te laat. We zijn maar even gaan shoppen en zijn zonder enig resultaat terug gekomen. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Applebees, een vreselijk leuk restaurantje.

Dag 25
Na een matig, maar gratis, ontbijtje zijn we, avonturiers als we zijn, niet volgens plan naar Anaheim afgereisd. Daar hebben we via een website goedkoop een luxe hotel genomen om de volgende dag Disney te bezoeken. Omdat we tijd over hadden hebben we de kaartjes voor de volgende dag vast gehaald. Toen heerlijk gegeten bij Red Robin! De meest goddelijke cheeseburger met een aardbeiencocktail! (om alvast in Hawaiiaanse sferen te komen). Helaas was het gedaan met het mooie weer want op, hemelsbreed, nog geen 30 kilometer was een tornado gesignaleerd! Ik moet toegeven dat ik het beste een beetje eng vond! Gelukkig hebben we nacht gewoon in bed doorgebracht (en niet in de badkuip met een matras boven ons hoofd).

Dag 26
Vroeg op voor een dagje Disneyland! We hebben ontbeten bij Denny's (dat moet je gewoon een keer gedaan hebben). Mark kreeg ei, toast, pannenkoeken en bacon. Ik had een belgische wafel! Jammie! Beetje jammer dat we 20 dollar moesten betalen, dat doen we maar niet meer!

Gisteren hebben we een hopperticket gekocht om in beide parken te kunnen. Disneyland, een kopie zoals die in Parijs,en California Adventurepark. We hebben ons ontzettend vermaakt.
Diverse achtbanen, veel andere attracties, korte wachttijden, afgezaagde parade en 9 uur later zijn we weer vertrokken. Op weg naar LA.

de foto's volgen vanavond (voor jullie morgen)!

hermien

wat een temperaturen!!toch maar liever naar de wintersport??

Floor

Hai Lieve mark en jose,

Leuk om jullie verhalen te horen. wist niet dat LA relatief onveilig was..nog een paar dagen en dan zit het helaas voor jullie er weer op!
Ben wel beetje blij als jullie weer terug zijn in Nederland hoor gaan we snel wat leuks doen!
Liefs Floor

riette

Hoe was de aankomst op Hawai? werden jullie ontvangen door meisjes met bloemenslingers?
Dat zie je toch vaak ? Of zijn jullie geen VIP?

Retty

Hoi Jose en Mark,

We hebben genoten van jullie reisverhalen!
Nog een paar fijne dagen gewenst!

Groetjes.