Mark en José in the U.S.A.

Ontbijten met Johnny Depp

Dag 27
In het licht is LA stukken leuker! Eerst maar even de walk of fame zoeken. Deze ligt vlak achter ons hotel, dus die was zo gevonden! Voor een klein 'super'marktje namen we een ontbijtje. Zoals je in Hollywood verwacht aten we naast Johanny depp! (Nou ja, oké, ik geef het toe, het was een wannabe acteur die verkleed ging als Captain Jack Sparrow uti the Pirates of the Carribean. Daarna 'alle' sterren overgelopen en de beroemde hand- en voetafdrukken op de stoep voor Grauman's Chinese Theatre bekeken. Verder nog een kort zoektochtje naar de schoenen voor mijn broer Nico, (helaas, wie heeft er dan ook zo'n moeilijke smaak en schoenmaat, laatste poging op Hawaïï). Toen een ritje gemaakt door de heuvels van Beverly Hills. Aangezien we verkeerd zuinig zijn geweest (je kan voor twee dollar kaartjes kopen met de exacte locaties van de huizen van sterren) hebben we zonder het te weten langs de huizen van allerlei sterren gereden. We hebben de heg van Jennifer Aniston, de beveiligingscamera van Bette Midler en het 'doo not enter' bord van Jessia Simpson gezien! Ook zijn we door de straat van Ozzy Osbourn gereden! Vet cool, alleen geen enkele ster gespot natuurlijk...
Tijd om te shoppen op Rodeo drive! Als er iets niet goed is voor je (shop)ego dan is het daar rondlopen. Uiteraard loop je daar tegen de spijkerbroek, of tas, of zomerjurkje of horloge (of allemaal) van je leven. Maar een Guess spijkerbroek (hij was zo mooi!) van slechts 180 dollar (minimaal) was een klein beetje boven het budget. Dus we hebben maar geen poging gedaan iets te passen! Wel hebben een de meest lekker smoothie bij de Jamba Juice gehad en was de parkeergarage waar we stonden voor de eerste twee uurtjes gratis! Hebben we dat toch mooi even meegepakt! haha!
Via de Sunset Boulevard zijn we naar het Getty Park gereden, helmaal boven in de bergen staat het Observatory. Vanaf het Observatory heb jeen mooi uitzicht over LA en de bekende Hollywood letters. Ik had helaas de juiste lens niet bij me, dus waren de letters net wat te ver weg. Morgen toch nog even een poging doen!
In het appartementje, ja luxe hè?, waar we logeren zit een volledig uitgeruste keuken. Dus besloten we zelfs eens te gaan koken! Even gegoogled waar er een supermarkt in de buurt zat en toen op naar Vons. Vons is het babybroertje (of zusje) van Safeway een supermakrt die we tijdens de rondreis hebben ontdekt en we helemaal geweldig vonden. Vons deed hier niks aan onder dus leefden we ons helemaal uit! We hebben ons te goed gedaan aan gebakjes, minibakjes Ben & Jerry's ijs en nog veel meer lekkers (Je moet geen boodschappen doen als je al honger hebt). Voor het avondeten hadden we (oer-hollands) gebakken aardappeltjes een lekkere steak en zelfs groente! Meteen voor de volgende dag ook wat gehaald! Wat een (budget)planning weer!

Dag 28
Na ons zelfgemaakte ontbijtje (gebakken broodjes!) zijn we richtng Malibu gereden. Helaas zat het weer neit mee, bewollt dus onden we Malibu niet helemaal op zijn best zien. er waren nog wat die-hard surfers, mar i.v.m. geen golfje te bekkennen hebben we die ook niet in actie kunnen zien.
Santa Monica daar in tegen is een drukke bedoening. De bekende pier (met achtbaan..) staat vol met foute kraampjs (je naam op en rijstkorrel, een foute chinees die eesrt geld wilde zien voorat ie z'n trucje ging doen) je kent ze wel. Maar wel leuk om gezien te hbben. Toen wilde we naar Vencie Beach. Helaas was daar op dit tijdstip van de dag geen parkeerplekje in de wijde omgeving te krijgen. Aangezien we de komende dagen dagen nog wel starnd genoeg zien, hebben we dat plan maar afgeblazen. Via de haven, ja pap, je bootje ligt er nog!, zijn we weer naar Hollywood gereden. Nog snel even de letters opgezocht en die staan nu mooi op de foto!
Al-met-al is LA best een leuke stad, maar ik zou er niet meer aan besteden dan een dag of 3, 4. Verder hebben we de auto nog leegepakt, onze koffer verder ingepakt en toen snel gaan slapen wan dan is het sneller morgen! :)

Dag 29
Vroeg op om de auto in te leveren en te vertrekken naar het vliegveld van LA! het auto inleveren stelde niets voor, hij wordt vluchtig nagekeken, niets aan het handje, en toen met de shuttle naar het vliegveld. We hebben nooit echt lange rijen gehad dus hebben niet van te voren online ingecheckt, hadden we nu wel beter kunnen doen wat al aardig druk. Toen Mark in de rij stond heb ik nog even de koffers gewogen. Oei allebei eenhalve kilote veel. Gelukkig wordt er nauwelijks gecontroleerd of je echt te veel hebben en konden we zonder te betalen door! Weer door de douane, dit keer geen riem om en teenslippertjes aan dus dat was vlotjes gedaan. Na een starbucks-ontbijtje ik konden we al snel het vliegtuig in. We zaten dit keer weer in een drie-zits en vroegen ons af wie er ons kwam vergezellen. Oh nee, het zou toch niet die grote (lees brede) man zijn.. En ja, het was em.. Ik had geen armruimte over (Mark weet wel waar die gaat zitten) en hij heeft de hele vlucht geslapen (en gesnurkt).
Tijdens de vlucht wilde ik een foto van onszelf maken, maar helaas, helaas, mijn camera is nu helemaal dood. Hij wil niet meer scherpstellen en maakt nu ook geen foto's meer... Wat een *pieeep*zooi! Gelukkig hebben we het fototoestel van Mark nog, maar het is wel flink balen! En ongeluk komt in drie.. Lees straks maar verder bij dag 29!
Bij aankomst bij de bagageband zou er een mannetje voor ons klaar staan om ons op te halen, helaas stond ie niet klaar. Gelukkig kon ik een mannetje van de betreffende organisatie aan z'n jasje trekken en werden we alsnog snel naar ons hotel gebracht. De kamer is wat kleiner dan we aanvankelijk dachten, dus was uiteraard meteen beetje terleurgesteld. Maar het uitzicht maakt alles goed!We hebben vol uitzicht op het strand, echt prachtig. En het hotel ligt ook perfect. Straatje oversteken en je loopt op het strand! Heerlijk!
In verband met het tijdverschil (drie uurtjes met LA) hadden we op een raar tijdstip honger en hebben die gestild bij de Mac! Je krijgt hier ananas bij je menu's! Verder de avond niet veel meer uitgevoerd. Helaas hebben we geen internet op de kamer, dus typ ik de stukjes wel, maar moet ik maar even kijken wanneer ik ze kan plaatsen.. Jammer..

Dag 30.
Ontbeten bij een leuk tentje met pannenkoeken en wentelteefjes en nog een beetje geshopt (ik heb een nieuwe bikini!) en toen op het strand gelegen. En nu komt het:
Nadat we ons de middag wel vermaakt hadden, hebben we een bodyboard gekocht (soort kort surfplankje) omdat we dat iedereen hier zien doen en de golfen zijn er groot genoeg voor!
Vol goede moed geprobeerd, totdat we, bij de eerste poging, beiden onze voeten openhalen aan de stenen die op de bodem liggen. Ik heb 2 grote sneden aan mijn linker grote teen en stuk van de voet en Mark een hele diepe snee (nee, we konden het velletje niet meer vinden) aan zijn rechter grote teen. Dat van Mark bloede gigantisch en zat vol met zand.. (auw) Dus heb ik hem in bad gezet en als echte ehbo-er zijn teen ontsmet (hadden we gelukkig bij ons) en pleisters gehaald. Mark is deze avond dus uitgeschakeld, dus ik hebpizza gehaald.. Ik heb hem keurig verzorgd en hij mij want ik ben ontzettend verbrand.. Ik had overal factor 20, in mijn nek, schouders en gezicht factor 30 en op mijn neusje factor 50. De enige plek die niet is verbrand is mijn neus.. (Auw-2). Mijn rug ziet eruit als een brandweerwagen (alleen zijn die hier op Hawaïï geel!). We hebben een beetje pech op Hawaïï, maar we vermaken ons verder prima hoor met dit tropische klimaat! :)

Reacties

Reacties

Reinier

He travelers..ik hoor het al wel, jullie overleven hawaii helemaal. Wel ontzettend balen van de camera. En nu maar een beetje bruin worden in Hawaii he?

Swaniek

Hoi Mark en José,
Wat leuk om jullie belevenissen zo te volgen.
Je schrijft leuk, José (neem ik aan ;) )
Geniet nog van de laatste dagen, ik kan me haast niet voorstellen, dat jullie reis er al bijna op zit....
Alvast een goede reis naar huis gewenst.
Groeten, Swaniek

Wim J

Nog effe en jullie mogen weer lekker werken !!!

Willem

Oh, Mark wat nu dan. Je kunt toch nog wel tennissen ;-) Had je je Crocs maar aan moeten trekken.

Ik begrijp het al. Je heb geen zin meer in de 4daagse.
Nou, geniet er nog ff van die laatste dag en een hele goede reis!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!