Mark en José in the U.S.A.

McGyver

Mark McGyver.. Zo op de vroege ochtend, rond half 8, was Mark z´n eerste McGyver actie van de vakantie aan het doen! De wereldstekker was niet zo werelds.. Blijkbaar was ie niet gemaakt voor al onze grote stekkers zoals van de laptop, mijn verlengsnoer (altijd handig) en (niet geheel onbelangrijk) mijn Föhn! Gelukkig kon ie gefixt worden en nu kunnen we weer lekker achter de pc kruipen! Jammer genoeg is het signaal van Ramon (onze buurtgenoot) niet zo heel sterk, dus vallen we af en toe weg.. Toch nog wel even de laatse nieuwtjes kunnen lezen en uiteraard het weer. Momenteel hebben jullie iets beter weer dan hier, maar Nederland kennende gaat dat snel over!

Dag 1.

Nadat we erg vroeg op het vliegveld stonden, uitgebreid werden uitgezwaaid door ouders, riem af, schoenen uit etc door de douane konden we het vliegtuig in. Op onze persoonlijke videoschermpjes konden we de reis mooi volgen. Onderweg hebben we ons geen moment
verveeld, film kijken, spelletje spelen (ja, zelfs dat kon!) en natuurlijk hadden we nog een leuke verassing voor boven de atlantische oceaan! Bedankt allemaal voor het leuke boekje! Er zaten zelfs gedichten in! Erg leuk om te zien. De overige pagina´s worden opgevuld met aantekeningen voor onze reis. We hadden te maken met een hoop tegenwind, soms wel 180 kilometer per uur! Maar al met kwamen we maar slechts een kwatier te laat aan. We werden gelukkig opgehaald en konden zo direct door naar onze slaapplaats voor de komende dagen! Met nog even een korte sightseeing tour door de buurt en een wel (hele) grote Mediumpizza achter de kiezen, vielen we al snel in slaap. Het was in Nederland immers al 4 uur!

Dag 2.

Uiteraard werden we door onze jetlag (al hebben we daar geen last van volgens Mark) akelig vroeg wakker. Het was tijd voor een tripje naar de Fairway 'Like No Other Market' De grootste supermarkt uit de buurt. Een waar uitje! Echt honderden soorten van alles. Ik heb nog nooit zo veel soorten Mosted, Cornflakes of WC-papier gezien. Als klap op de vuurpijl hebben ze een walk-in koelcel! Hoe cool! (letterlijk en figuurlijk!)
Na een heerlijk ontbijtje (Jaah we hebben lekker gesneden wit brood! met hagelslag!) zijn we op de metro gestapt. Eerst eens op pad voor een lens voor mijn camera. J&R zou een goede winkel zijn. Vol goed moed stapten we binnen. Helaas had de man achter de balie niet helemaal door dat je maar één persoon tegelijk kon helpen, en snapten wij het
op een gegeven moment ook allemaal niet meer. Snel door naar het andere adres B&H.
B&H is een electronica zaak gerund door een joodse familie. Overal waar je kijkt zie je gekrulde bakkenbaarden, keppeltjes en er werd zelfs hebreeuws gesproken! We werden keurig geholpen en ben er zeer goed geslaagd!

We wilden vandaag Ground Zero bezoeken maar het klaarde plotsling zo op dat we besoten de Empire State Building te beklimmen. King Kong deed het via de buiten kant, maar wij gingen netjes met de lift! Op weg naar de 86e verdieping werden we uiteraard weer gescand en ontkleed (daar ging onze riem, jas) schoenen mochten gelukkig deze keer aanblijven!
En na een kort ritje in de lift stapten we uit: Wat een grandioos uitzicht! Zeker een aantal goede foto's gemaakt! Op weg naar beneden konden we onze 'leuke' foto bekijken die van ons was gemaakt... Een vrouw drukte onze foto in onze handen en riep ergens vaag: Twenty Dollars, maar liep vervolgens weg. We begrepen het niet helemaal, dus M + J zijn zelfs op het criminele pad gegaan en zijn maar weg gelopen (Met de foto in onze hand).

Na onze uitgebreide diner, bij de Mac (Waar anders?) hebben we nog Times Square bezocht! Allemaal best leuk om te zien, maar ik vond het wel een beetje tegenvallen. Had er blijkbaar meer van verwacht. Groter ook..

In de metro terug riep de conducteur ploteling om: We have a problem! (Oh ooh!) De metro reed niet meer verder omdat er bij 191st street (onze halte) een metro stil stond! Gelukkig konden we verder met een andere metro en kwamen we snel en veilig (Wel even Marks hand vasthouden in deze buurt :D) thuis!

We hebben net even de foto's op de computer gezet en zullen dit stukje op internet zetten.
Daarna snel het bedje in, op naar de volgende avonturen!

Bedankt voor alle berichtjes, zowel hier op de weblog, als per krabbel of bel of sms!!

Karin Höfelt

Hey M&J

Leuk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in the USA en dat de eerste dagen al vol zaten met toeristische uitstapjes.
Heel veel plezier nog tijdens de verdere reis en ik blijf jullie weblog in de gaten houden.

Gr.Karin

Maupie

Mooi verhaal!!

Ik ga lekker koningendag vieren vandaag.. Het is gelukkig droog en best aardig te doen...

Heel veel plezier

gr Mau

Nico

Jullie al mooi bezig zo.

Arjen

Hey M&J

ziet er allemaal erg goed uit! Jose, volgens mij hap je behoorlijk mis bij dat McDonalds frietje.

Veel plezier!
Arjen

aard

niet te veel lekkere dingen eten,anders lust je straks in nederland alleen maar amerikaanse kost.

Frouke

Roseetje!!
Wat cool allemaal!
Ik ben nog steeds helemaal niet jaloers hoor! ;)
Ga je de Sex & The City tour nog doen? :D

Rein

He Mac en Jerries,

hebben jullie geen hoogtevrees? ESB lijkt me geweldig, maar Times Square lijkt wel op Piccadilly Circus in Londen! Ik ben terug van een week verbouwen bij mijn zus..is mijn vis overleden! Kortom, verdrietige dag hier, maar wel volop zon dit weekend.

Enjoy de medium pizza's,

Rein

aard

hoi,jose en mark,wat is het stil op jullie weblog,nu al moe ?