Mark en José in the U.S.A.

Start spreadin' the news..

..We're leaving today
We were a great part of it... New York!!

Gisteren in de trein heb ik het volgende stukje getypt:

We hebben NY nu echt achter ons gelaten. We zitten in de trein en rijden nu Baltimore in.
Nog een half uurtje en dan zijn we in Washington.

Eerst nog even een resumé over de laatste dagen in New York!

Natuurlijk de Baseballgame op dag 5.
Ontzettend leuk om te zien allemaal! Er zit niet heel veel actie in het spelletje.. Maar de hele sfeer er om heen is geweldig. Overal eettentjes met, veel te dure, hotdogs, popcorn (in 5-liter emmers) en niet te vergeten veel bier. Qua entertainment gehalte zit je bij zo'n wedstrijd erg goed. Het begon al met het volklied, niemand zong werkelijk mee maar dat terzijde. Dan is er om de haverklap een andere jingle, liedje of ander muziekje. Ook is er duidelijk voorkeur voor sommige spelers. Op een gegeven moment werdt er een Yankee-Pitcher in het veld gezet en riep er voor ons iemand: I hate you!! Oké (ik rol met mijn ogen)!!
hij zat gewoon zijn eigen team uit te joelen! Achter ons zat een zeer fanatieke fan bij elke slag of worp riep hij: 'Let's go (vul hier de naam van de speler in), let's go!

Dag 6.
Nadat we in de kelder van het appartementencomplex onze was had gedaan, waarbij de droger een sok van Mark heeft opgegeten!Zijnwe met de metro richtingBrooklyn gegaan. Daarbij de eerste halteuitgestapt en via de Brooklyn Bridge terug naar Manhatten gelopen. We zijn slechts door 5 fietsers bijna aangereden! (Wij gaan fietsbellen importeren hier!!) Daar zijn we uiteraad nog eventjes gaanshoppen! We hebben de wijken Noho, Soho, Chinatown en Little Italy bezocht. In Noho en Soho kan je zeer goed shoppen! Uiteraad hebben we even de plaatselijke Esprit winkel leegeshopt! (nee geen zonnebril voor Mark dit keer!) Maar beide hebben een nieuwe zomerjas gekocht! Verder overal even rondgesnuffeld, maar we hebben nog geen passende broek voor mark gevonden. (Een paar dagen geleden bij Macy's vroegen we naar een lengtemaat 36 en het kleine koreaanse meisje vroeg zich
af hoe lang die benen van Mark wel niet waren. Toen ze keek, verschoot ze nog niet van kleur!)

's Avonds hebben we met Debbie (kennis waar we sliepen) en haar nichtje Nica gegeten bij in Chinatown.Het was echt voortreffelijk! We mochten het restant meenemen (doet iedereen!) maar dat hebben we maar aan Nica overgelaten. In de trein koude kip eten is niet helemaal ons ding :-) Als afsluiting hebben we in Little Italy een lekker cappuchino (en Hot Choclate voor José) gedronken! Zoals je bij een echte italiaan verwacht; Goddelijk!!