Mark en José in the U.S.A.

Washington D.C.

Dag 7.

We zijn in Washington! De treinreis ging erg snel (we hadden een stopcontact dus konden lekker computerspelletjes spelen!) en in no-time waren we al weer op onze tweede plek van bestemming. Aangezien we nu metro-experts zijn waren we in no-time bij de juiste metro-stop.
We hebben een heel leuk hotelletje.. We konden ons zelf inchecken op een computer en kregen onze sleutel (creditcard formaat). Onze kamertje is op de 7e verdieping en we hebben een geweldig uitzicht! We kijken uit op een bouwplaats (en aangezien het nu maandagochtend is..)

We hebben de metro gepakt naar de Zoo! We hadden er niet heel veel van verwacht, omdat het net als de meeste andere attracties hier, gratis is! Maar wat een prachtige dierentuin! Heel groen, veel hoogte verschillen, en heel veel verschillende dieren. Daar hebben we ons toch zeker 4 uur vermaakt (en we waren eigenlijk nog lang niet uitgekeken.) Maar, omdat we alleen vandaag een metrokaart wilden kopen moesten we nog even door.

We zijn naar Arlington National Cemetery geweest. Daar hebben we even een korte route gedaan. We hebben het graf van Oud-president John F. Kennedy bezocht en de wisseling van de wacht bij the Tomb of the Unknown meegemaakt. Dat laatste gaat echt heel overdreven. Er kwam een kolonel (ofzo, daar gaat mijn kennis van de landmacht) de ene soldaat ophalen en een andere brengen. Het wapen werdt gecontroleerd en zelf werd er even gecheckt of zijn jasje wel goed zat. Heel indrukwekkend om te zien, maar we vragen ons af of ze het ook zo uitgebreid doen als er geen plubiek bij is. Mark denkt van niet, maar ik weet het nog niet zo zeker. Het blijven Amerikanen hè?
Daarna wilden we het Pentagon nog bekijken, maar we hadden geen voeten meer over (al beweert Mark dat ie op z'n nieuwe All-stars de 4-daagse kan lopen!)

Karin Höfelt

Hey Mark en José

Leuk om te lezen dat na New York ook Washington DC goed bevalt en dat er weer genoeg leuks over te schrijven valt. Soms moet ik er echt om lachen wat voor komische dingen er zoals gebeuren.
Veel plezier nog en ik blijf lezen.

xXx Karin

Florie

Hey jose en mark,
Vind het super dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben! geniet er nog maar van de komende weken!
Liefs Floor

Petra

Hoi Jose,

Ja, hoor, die wisseling gebeurt ook zo als er geen publiek is. Het is de ultieme eer om in de Honor Guard te zijn en het graf van de onbekende soldaat te mogen bewaken. De soldaten, die dat doen, hebben rigoureuze training gehad. De meeste wisselingen van wacht (ook in Europa) zijn een hele ceremonie, zo ook hier.
Nog veel plezier in Washington en de rest van jullie vakantie!

Wim Jans

Wat een verhalen en wat een indrukken zullen jullie opdoen. Hé José, dat verhaal over die chaos op je kamer komt me zeer bekend voor (kheb ook een dochter).
Veel plezier verder.

Nicole

Hoi José,
Wat mooi om jullie enthousiaste verhalen te lezen en de foto's te zien. Wat heb je al veel beleefd zeg, super.
Ik lees net je verhalen op de website over alle voorbereidingen, veel werk heb je verricht vooraf. Lijkt me nog een hele klus om alles te plannen. Maar dan kun je nu ook lekker zorgeloos genieten. Ik raak in ieder geval al helemaal in de vakantiestemming, het werkt aanstekelijk hoor.... Bedankt nog voor het sturen van de link, ik zal op afstand meegenieten.

Groetjes Nicole