Mark en José in the U.S.A.

Hello Mr. President! (en zing allemaal maar mee: If you're going to San Fran-cisco!)

Dag 8.

We hadden echt enorm mooi weer in Washington. En eigenlijk was het net wat te heet voor een stadsbezoekje.. Deze hebben we dan ook drastisch ingekort (want in Washington kan je alles lopend af, maar met ruim 26 graden is dat geen pretje) Eerst hebben we ontbeten bij een leuk tentje met een uitsmijter voor Mark en een Bagel voor mij.

Daarna op pad voor het Witte Huis. Even naar George gezwaaid :-) en toen door naar het Washington Monument, the National Mall en naar het Capitool. Toen hadden we het helemaal gehad. Onze voetjes wilden echt niet meer! Even uitgerust in het hotel en toen op zoek naar een schattig eettentje genaamd 'Ollie's Trolly'. welke werd aangeraden door Petra van het Allesamerika.nl forum die net buiten Washington woont. (Dus dat moest wel goed zijn!)
Het is een wat 'apart' tentje maar het eten smaakte er niet minder om. Toen alle koffers gepakt want we werden al om 4:30 uur opgehaald door een taxi! (wat een luxe!)

Dag 9.

Ik stond om 3:30 uur al naast mijn bedje.. Even snel gedoucht, laatste dingetjes ingepakt, uitgecheckt en toen met de taxi naar het vliegveld. Het ging allemaal vlotjes en een half uurtje kwamen we op vliegveld Dulles aan. We konden direct inchecken en toen uiteraard weer zonder schoenen en riem door de poortjes. Na weer aangekleed te zijn (Mark kan z'n nieuwe schoenen niet snel aankrijgen (hij blijft maar bezig met al die veters!) dus dat duurde even.) gingen we met een soort van Shuttle naar de juiste gate. Daar aangekomen lekker ontbijtje genuttigd en al snel konden we in ons vliegtuigje! (met slechts 37 plaatsen, waarvan 20 gevuld).

In Cleveland aangekomen konden we zo doorlopen naar de betreffende gate. We hoorden tijdens het wachten dat de vlucht bijna geannuleerd was omdat het juiste vliegtuig niet kon worden gebruikt! Gelukkig werd er een ander vliegtuig geregeld worden! We vreesden door het wijzigen van het vliegtuig (en ook de gate) dat onze koffers niet mee zouden komen, maar hoera, hoera, ze kwamen keurig op de bagageband tevoorschijn! We konden direct doorlopen naar buiten (geen controles!!) waar ons Supershuttle busje (wat ik van te voren geregeld had) al voor ons klaar stond! Nog geen twee uur nadat we geland waren zaten we in het hotel!

We zijn vanmiddag naar Pier 39 geweest. Het doet een beetje Disneyland- en de zeeleeuwenshow in het Dolfinarium aan. Erg leuk aangekleed en de Zeeleeuwen lagen erg lekker in het zonnetje! We zijn eten bij een bar genaamd Wipe Out Bar & Grill. Echt een aanrader! Allerlei surfboarden aan de muur, picknickbankjes buiten erg gezellig. De eigenaar is volgens ons een Hawaïïaan, dus hier komen we vast in de sfeer voor het eind van onze vakantie. Alcatraz konden we al even zien, maar de Golden Gate Bridge lag, zoals zo vaak, in de mist. Daar gaan we de komende dagen maar eens naar kijken!

We zijn gebroken van ons reisje naar de andere kant van het land (das nog eens anders dan in NL) dus een beetje rust, en met de pootjes omhoog en dan gaan we er morgen weer voor!

Michel en Marja

He Jose en Mark!

Zo te lezen beleven jullie genoeg (zwaaien naar George, poseren voor leuke foto's, milkshakes eten die reuze groot zijn...) en hebben jullie het erg naar jullie zin! Wat een belevenis zeg!! En jullie zijn nog niet eens op de helft!

Veel plezier nog en we blijven jullie verhalen volgen!

Liefs, Michel en Marja

aard

Wat een belevenis daar in het verre amerika,maak er maar een mooi boek van,dan kunnen je moeder en ik er ook nog veel van genieten. Groeten aan Mark.

Dieuwertje

Ha José & Mark,
Leuk om jullie blog te lezen! Het is de perfecte tijdsdoder op het werk :) Nemen jullie even een groot MacDonalds menu voor me mee en een chocolade muffin van Starbucks? Me jealous!
Veel plezier nog!

Renate D.

Hoi Mark en Jose,

Wat enorm leuk om te lezen van jullie avontuur. Ik zal af en toe ff inchecken om bi te blijven. Veel plezier.

riëtte

Vandaag gaan jullie de auto ophalen. Ben benieuwd hoe het rijden gaat. Eerst maar eens zien dat jullie
San Francisco uitkomen. Op naar de natuurparken.

Arjen

He Mark en José!

het klinkt erg goed allemaal! Hebben jullie de trein al op foto? Maare...vermoeide voetjes.....? Mark, weet je dat je strax 4 keer 50 kilometer moet lopen?

Hier is het ook al een week rond de 25 graden! Joepie!

Adios en geniet van San Fran!
Arjen