Mark en José in the U.S.A.

Heb jij ooit een Chinees een pizza zien bakken?

Wij wel! En lekker dat ie was! (De pizza, niet de chinees)

Dag 10

Vandaag zijn we met de welbekende calbel car naar Downtown San Francisco gegaan.
Noem het gerust uptown want de straten zijn ongelooflijk steil!
Gelukkig hoefden we die niet te belopen...
Eerst een ontbijtje gezocht. We kamen terrecht bij Lori's Diner. Een heel leuk tafeltje helemaal in de sfeer van de jaren vijftig. Serveerster Kelly nam onze bestelling op. ('Coming right up dear', zei ze met een glimlach) mark had 'The Famous Cable Car Breakfast. Pannenkoeken, eieren, worstjes en bacon) Ook bestelde hij een aardbeien Milkshake. Hij bestelde er echt maar ééntje, maar kreeg er een kan bij genoeg voor drie milkshakes! Ze waren om te smullen!
Ik zelf nam een klein ontbijtje met 2 pannenkoekjes. Het tafeltje aan de overkant had een persoonlijke jukebox aan tafel. Vet hip! Helaas bij ons niet, anders had ik er wel een kwartje tegen aan gegooid voor een liedje van Elvis!!

Op Union Square hebben de ochtend doorgebracht en heerlijk in de zon gezeten. Daarna met de metro op pad om de beroemde Painted Ladies (die huisjes van de intro van de tv-serie Full House) te zien. Na (te) lang zoeken hebben we zan dan toch gevonden. 's Avonds hebben we bij de meest schattige mcDonalds-look-a-like gegeten genaamd In-N-Out Burger. Goed voor het budget en nog lekker ook!

Dag 11 We've Biked the Bridge!

Vanmorgen vroeg opgestaan want we hadden een druk bezet schema.
We hebben fietsen gehuurd (Ja, je hoort het goed! Ik heb vrijwillig besloten te gaan fietsen!)
om de Golden Gate Bridge over te steken. Na wat gemene bultjes (waarvan ik er twee stiekem heb gelopen) waren we aan het begin van de brug die zo'n 2,5 kilometer lang is. Maar gelukkig waren we met de wind in de rug in een rap tempo aan de overkant.

Helaas is mijn camera onderweg gesneuveld. Hij doet het gelukkig nog wel. Hij maakt nog steeds mooie foto's maar het lcd-schermpje op de achterkant doet 't niet meer. Het is net alsof ik weer een analoge camera heb. Het is maar afwachten of alles er goed op staat. Maar we schieten gewoon nog meer en meer plaatjes. Daar komt vast wel iets moois uit!

Afijn, de burg over kwamen we, na alleen maar bergafwaarts te gaan (letterlijk, niet figuurlijk), in een leuk plaatjes Sausalito genaamd. Hier weer heerlijk in de zon gezeten en bootjes, zeemeeuwen etc gekeken. Daarna een broodje gekocht en op het zelfde plekje in de zon op zitten eten. Uiteraad zijn we neit terug gefietst! (Hallo! we zijn al drie dagen verder als ik dit schrijf en ik heb nog zadelpijn!) Met de bootz ijn we weer terug naar San Francisco gegaan.
Snel de fietsen ingeleverd en omgekleed want het tripje naar Alcatraz (voormalig gevangeniseiland) stond op het programma.
Het koude boottochtje heen deed ons bevriezen maar het eiland was erg interessant. om te zien en vooral om te horen! We kregen een audiotour in het Nederlands(!) door de cellen, eetzaal, etc. We zochten de cel van Al-Scarface-Capone (Wat ziet die man er anders uit dan ik me had voorgesteld!) maar het is nooit bekend geweest in welke cellen hij precies verbleef. Na de rondleiding nog naar een lezing geweest over beroemde criminelen. Dit keer ging het over James 'Whitey' Bulger. Nadat hij zijn straf volbracht had werd hij vrijgelaten, om vervolgens weer het criminele pad op te gaan. Tot nu toe is hij nog een van de meest gezochte personen door de FBI. Het is het googlen waard, want wie hem vindt kan een belong van een miljoen dollar opstrijken! (Wel even wachten totdat de dollar wat stijgt! haha).

Bij terugkomst op vaste land dus die voortreffelijke pizza gegeten van de chinees.

Dag 12 Autoverhuurbedrijvenj zijn een stelletje oplichters!

vanochtend vroeg opgestaan om met de bus en trein naar het vliegveld te gaan. Daar moesten we onze huurauto ophalen. We waren van te voren al gewaarschuwd dat medewerkers van de autoverhuurbedrijven er erg gedreven in zijn je extra verzekeringen en upgreades aan te smeren. Het begon al met de verzekeringen. Toen ik duidelijk zei dat ik alle verzekeringen had die ik wilde, haakte hij af. Maar hij ging verder: 'Goh gaan jullie naar Yosemite? Willen jullie niet wat luxers? Eeuhh: NEE! Ik hem met mijn vrolijkste glimlach verteld dat we thuis een 'Way smaller car' hebben. Tot zover de verzekeringen en up-grades. Ik was nog redelijk goed gehumeurd totdat meneer beweerde dat we een volle tank benzine moesten betalen (à $50,00 Ja, daag! We hebben specifiek geboekt en stond duidelijk in de papieren dat dàt er bij in zat!)
Nogal kwaad hebben we hem daar maar even duidelijk op gewezen. Helaas (Helaas?) mag ik deze vakantie niet rijden. De kosten omdat we onder de 25 zijn, zijn niet misselijk. Dus dat doen we maar niet.
Jammer genoeg was er nog één klein bakkie. (We hebben een Pontiac G5) anders hadden we een gratis up-grade gehad en reden we nu in een Crysler met een open dakkie! :-)
Maar goed, onze Pontiac is een 3-deurs en onze koffers passen precies in de kofferbak.

We hebben eerst onze koffers bij het hotel opgehaald en daarna de remmen van de auto getest op Lombard Street. Dit is een heel steil en bochtig straatje in San Francisco. Heel grappig om te zien, maar nog leuker om zelf te rijden. Daarna wilde we naar de AAA (de Amerikaanse ANWB) allen was deze niet eenvoudig te vinden. De meest aftanse wijken zijn we gepasseerd en zelfs de snelweg richting San Jose namen we even mee!
Maar uitendelijk toch gevonden.

De stad uit over de Bay Bridge voornamelijk in de file maar daarna ging het soepeltjes. Halverwege in een plaatsje Tracy bij Wal*Mart boodschappen gedaan. Allebei een slaapzak en een kussen voor het luttele bedrag van $ 16,00 per persoon! Echt een koopje. Verder voornamelijk ons lievelingsdrankje Vitamin-Water (klinkt gezonder dan het is) en ander etens- en drinkenwaren gekocht. Het laatste stuk voor de ingang van yosemite was vreselijk eng! Ik leek wel mijn moeder (O, oh!) als mijn vader langs zulke afgronden rijd. (Mark, ik vind dat je veel te hard rijd! Aaargh) Allerlei haarspeldbochten en tegemoed komende bussen en vrachtwagens! (pap ik heb een foto van een melkauto!). Mark kon echt zijn hard ophalen. En als ware coureur waren we zo op de plaats van bestemming.

Reacties

Reacties

h & g

net terug van ons pinksteruitje, was weer ontzettend gezellig, jullie hebben wel wat gemist, 11 mei moederdag.12 mei dennisdag(kreeg sms berichtje) moeders helemaal teleurgesteld want zij kreeg geen berichtje.jullie vakantie is ook een hele belevenis wij wensen jullie hierbij nog een mooie vakantie grt.h&g.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!